Thursday, May 7, 2009

emm ... leh caya ke ni !

al kisahnya ...

... semalam aku singgah kat lib daerah s/bernam ... hantar kutipan hasil untuk april ni ... so sebab x buat janji temu ... aku call boss " ... tunggu 10 minit " kena le tunggu dan sepanjang masa menunggu tu ... aku tinjau gak kat ruang bacaan yang sering dilanda banjir kilat tu ... x sangka lak begitu banyak air bertakung ... sampai terpaksa pecahkan dinding cermin sebab nak alirkan air keluar ... !

... selesai urusan serahan kutipan hasil ... ada gak beberapa yang dibicarakan oleh boss tapi sori lah kena off rekod ... sebab ia banyak menyentuh kerenah birokrasi yang adakalanya menyukarkan perkara2 senang yang sepatutnya dapat diselesaikan segera ... aku ambik sikap lebih mendengar tanpa memberi komen ... takut lak komen laser aku ni akan merobek sensitivity orang tanpa sedar ... so aku sempat gak buat lawak bodoh " ... boleh ke mereka2 yang diatas tu menerima komen atau kritikan " ...( x tau lah macam mane soalan ni leh terkeluar dari mulut aku ! ) ... " ... saya sedia menerima komen atau kritikan demi kebaikan perkhidmatan ... " itu komen yang aku terima ... tapi aku ambil jalan selamat ... x kan menyuarakan kritikan atau komen sebab aku x berapa yakin " kata akan dikota " ... seram gak klu nama aku akan tersenarai kat puncak " black list " ... dah jadi resmi manusia kan ... mana lah suka kelemahan dan keburukan diri di war-warkan !

... emm ! leh caya ke ni ... !

* ... aku kagum kat bunga , yazid , ayu , intan , jef , mas , liza dan termasuk boss jugak yang rela hati ( ... x tau lah rela dlm terpaksa kut ! ) menolak air keluar setiap kali hujan turun ... syabas ! atas khidmat yang tercurah tu ! ...

No comments: