Thursday, May 7, 2009

segalanya mungkin ...

" ... yup ! segalanya mungkin ... " itu komen yang aku terima dari email yang dilayang oleh yatie ... ya ! segalanya berkemungkinan

... dan atas sebab segalanya mungkin ... juga mengambil iktibar dari apa yang sedang aku lalui saat ini ... " tidak suara " atau dalam istilah mudah " diam " ... aku rasa ini cara terbaik meleraikan segala kusut ... aku tahu mungkin khabar angin telah tersebar ... tapi aku dah janji tak akan bersuara ... biar pun diam ini akan mengundang pelbagai tanggapan ... aku hanya redha ... aku pasrahkan segala padaNya ...

... dan atas alasan segalanya mungkin ... aku takut untuk terperangkap sekali lagi dalam keadaan yang sama ... seperti awal kehadiran aku di daerah ini ... mungkin aku yang kurang belajar mengenal budi dan hati ... mungkin aku yang lemah dengan rasa ehsan sesama insan ... dan mungkin aku yang bersalah kerana tidak berterus terang akan situasi sebenarnya ...
( ... seperti kata yatie 12 tahun dulu " ... kes ni wajib di khabarkan ... klu x kesannya akan dirasai kemudian hari " ) ... so hari ini aku dah terasa tempiasnya ...! " ... jangan cari khilaf orang tapi cari khilaf diri sendiri ... " itu pesan yatie

... adakalanya ingin juga meluahkan apa yang berselirat kat hati ni ... tapi x tau pada siapa ... aku takut kata akan bertukar nista ... bicara bertukar caci cerca ... dan saat ini pun aku dah keliru nak bezakan sapa kawan ... dan sapa lawan !

* ... segalanya mungkin ! ... so kena redha dan muhasabah diri ...
( tq yatie )

No comments: