Thursday, July 30, 2009

jalan-jalan

... pagi tadi terima mesej dari seorang teman yg pergi interview ... nak tahu pasal misi & visi ppas ... lepas sendkan jawapan kat dia ... aku singgah kejap kat lib daerah ... nak tahu esok jam berapa kena tunggu kat lib sebelum gerak ke shah alam ... esok kekawan dari perkhidmatan daerah S/Bernam akan buat puppet show sempena Pesta Buku Negeri Selangor 2009 ... walaupun nama aku x tersenarai pun dalam D'fantasi group sebab aku berkhidmat luar dari daerah tu ... tapi kami tetap berada dalam Zon yang sama ... lagipun tujuan aku nak ikut untuk tinjau2 pameran buku yang diadakan di Kompleks PKNS Shah Alam ... aku ambik cuti untuk ikut diorang ...

... pastu aku pinjam buku untuk PTK kompentensi teras ... ntah ! aku rasa macam x berapa puas hati jer dengan jawapan aku masa exam tu bulan april lepas ... walaupun nampak mudah tapi mengelirukan ... so untuk exam tahun depan ... aku nak buat persediaan awal ... aku x nak kalut fikiran dengan kerja dan exam ... memang le klu x lulus pun kenaikan gaji tetap berjalan macam biasa tapi kepuasan dlm diri bila lulus tu lebih bermakna ... mungkin ada yang anggap aku terlalu awal buat persiapan ... aku akui akan kelemahan diri ... susah nk ingat fakta ... lagi pun sekarang ni banyak masa sebab akt dan gerakan membaca daerah dah berlalu ...

... selalu gak aku ingatkan diri sendiri ' untuk berjaya aku kena berada setapak ke hadapan ' daripada orang lain ...

* ... buat teman yg gi interview hari ini dan buat semua kekawan yang akan ambik exam JPA 13 Ogos 2009 ... semoga berjaya !

No comments: