Saturday, July 4, 2009

selingkuh

" ... melihat ... mendengar ... kurang bersuara dan buat kerja ... itu lah rutin harian aku sejak akhir2 ni " ... " apa dah jadi ni ?" tanya yatie ... ntah lah ... aku pun x tahu nak bagi jawapan apa ... mungkin gak aku dalam frasa baru sebuah kehidupan kut !

" ... kurang bercakap pun baik sebagai terapi untuk minda ... kita akan lebih masa untuk berfikir dan boleh gak kurangkan dosa " ... itu komen dari fuzi

... aku tahu ada yang perasan akan perubahan yang berlaku ni ... tapi takut nak bersuara kat aku ... x ambik kisah pun apa tanggapan mereka ... aku yakin dalam hidup ni ... kita adakalanya terpaksa buat pilihan ... bila pilihan sudah dibuat ... kena lah belajar redha dan sanggup menempuh ranjaunya !

... bagi aku ... mereka x salah ... mungkin kerana aku yang ingin ' berhijrah '... kalau difikirkan ... siapalah yang rela hati keluar dari zon selesa ... hanya aku takut rasa selesa yang akan membawa binasa ! ... lagi pun aku x punya kuasa untuk mengubah segala ... tapi ingin lari dari biasa !

" ... yang paling penting dari hidup ini ... jangan selingkuh dengan diri sendiri dan tanggungjawab yang diberikan pada kita "

... jauhari jua yang mengenal manikam !


No comments: