Wednesday, April 20, 2011

erti hidup ....

... ntahlah ! aku rasa macam2 hari ni ... mungkin jugak sebab macam2 info yang masuk dan terkumpul kat minda ... dah naik tepu ni !

... inilah kehidupan ! sekali ombak melanda pantai ... sekelip mata jugak pantai berubah ... sekali tsunami melanda ... habis segala harta benda .... sekali gunung merapi meletus ... punah semua kampung terbakar hangus !

... bila melihat arus perubahan yang melanda la ni ... kekadang aku tertanya jugak ... dimanakah penempatan aku seterusnya ...? kekal di sini atau akan berubah arah sekali lagi ...? apa yang dapat aku rasakan .... era zon selesa atau aman dah semakin nipis ... sama gak macam nipisnya lapisan ozon kat bumi ini

... aku dah lalui 2 kali angin perubahan .... nak kata aku berjaya melaluinya ! ntah lah ... tapi seingat aku lah ... pertukaran kali pertama ... 17 tahun lepas ... banyak mengubah sikap dan benar2 menguji jati diri ( ... itu komen dari keluarga aku ) ... mana x nya ... 6 tahun setengah aku leka dalam zon selesa ... ofis dekat ngan rumah ... nak gi ofis tumpang abang ( masa tu ... abang aku kerja kat area yg sama ) ... aku rasa aman damai sesangat !... bila terima arahan berhijrah keluar dari daerah kelahiran .... aku jadi blurrr dan kalut sekejap ... nak kata sekejap x jugak sebab hampir setahun aku berusaha membina minda kental ... !

... alhamdulillah ... aku percaya Allah Maha Mendengar setiap apa jua permohonan hambaNya ... aku kembali berhijrah di mana aku bermula ... walaupun aku pernah berhenti berharap tapi aku tidak pernah sekali pun berhenti berdoa ...

... titipan buat kekawan yang memulakan langkah di tempat baru ... anggaplah ini semua penghijrahan diri dan minda ... bila sesuatu itu dinilai dari sudut negatif maka seluruhnya akan jadi buruk ... ambik aura positif walaupun sedikit ... sebab yang sedikit tu adakala lebih tinggi nilai darjatnya !

* ... ku terasa kehilangan ... huhuhu