Thursday, May 5, 2011

yang mane satu situasi anda ?

... malam tadi aku saje sembang berilmu dengan yatie ... x leh nak kata sembang kosong ... sebab banyak perkara yang kami perkatakan ada hubungkaitnya dengan kehidupan ... bila sebut kehidupan tentu le ada kena mengena dengan pembelajaran sepanjang hayat kan !

... aku kat ofis ni ada 6 staf ... 2 lelaki ... 4 pompuan ... hahaha ! klu diikut perbezaan jumlah ... mesti le nampak macam staf pompuan yang mendominasi suasana kat ofis tu ... tapi x begitu tau situasinya ... sebab walaupun sedikit jumlah staf lelaki ... yang jadi ketua kat ofis ni ... lelaki ! ... kiranya seimbang le ...


... kata yatie " kalau kat tempat kerje memang ramai rakan taulan ... al maklumlah ... cikgu sekolah ... tapi kekadang x dan bersembang pun ... kalau berjumpa kat kantin atau kat bilik guru sementara menunggu masa utk mengajar ... paling tidak pun sambil menyemak buku ... gagahkan jugak bertanya khabar anak2 atau isu2 semasa ... ( paling dielakkan bab politik ... sensitif ! ) " ... lagi pun kat tempat baru ni ... aku x de member kamceng pun ... mungkin sebab aku masih baru kut !


... tapi al kisahnye ... bukan le pasal apa yang aku dan yatie sembang malam tadi ... itu intro jer !


... al kisahnye ! ... apa mood kita hari ni ? ... mood aku ?... mood awak ?... mood kamu ...? cuba perhati sekeliling kita ... pastu perhatikan jugak mood kekawan seofis dengan kita ... cuba tafsirkan ... yang mane satu situasi mereka ek ?


... mood aku hari ni ? ... mula2 tu happy sesangat sebab dah settle bayar bil air , letrik , telefon n kereta ... lapang rasanya ... ingat nak beli keperluan lain lak ... tapi ku sangka panas hingga ke petang ... rupanye hujan di pagi hari .... huhuhu ! bila gi kat mesin atm ... tolak kad masuk kat mesin ... reject le pulak ... gi masuk kat dalam ... jumpa pegawai bertugas ... " maaflah ... mungkin cip kat kad ni dah rosak ... kita tukar yang baru ... 3 hari siap " ... aduusss ! tetiba aku rasa miskin teramat ... huhuhu

... tapi mood aku kembali happy ... sekurang2 atas sebab di atas tadi ... aku terselamat dari membeli sesuatu yang bukan le diperlukan sangat ... itu le hikmahnya ...

* .... menghitung hari ... menunggu panggilan dari bank ... hehehe

No comments: