Thursday, October 4, 2012

Be self confident


 pertanyaan yang sering ingin aku tanyakan " pernah x korang rasa give up ? " kalau pernah , macam mane ek korang mengatasinya ...? kata seorang sahabat " ermm , ko lari setempat sampai ko rasa give up ... hehehe " ... eleh ! saje nak pekena le tu ...

... x perlu give up dengan apa yang kita lalui ...tapi lalui apa yang seharusnya kita lalui dengan tabah dan keyakinan diri ... macam mane nak cari keyakinan diri  ?... hanya kita yang tahu macam mane nk cari ... yang penting jangan give up !

... kekadang tu kita give up sebab kita yang mewujudkan persekitaran x happy dalam hidup kita ... x happy dalam kerjaya ... x happy dengan kekawan ... x happy dengan keluarga ...bila semua tu bersatu dan menyesak dalam minda ... mula datang penyakit lain pulak ... penyakit yang berkait rapat dengan hati ... bila hati dah sakit ... benda2 cantik dan baik yang ada kat sekeliling kita ni nampak hodoh x menarik ... yang baik lak nampak sebaliknya ... minda pun memainkan peranan ... nampak yang negatif jer !

... pernah ke aku give up ? ... isk ! mesti le pernah ... give up pasal ape ? ... dulu2 punya cerita daaa ... aku pun dah lupa ... sekarang ni aku jarang-jarang sesangat rasa give up ... mungkin sebab dah x kuasa nak fikir benda remeh temeh ni ... mungkin jugak dah ada keyakinan dalam diri ... Allah Maha Mengetahui apa yang terdetik kat hati kita ... jika baik maka baik le natijahnya.

... cuma kekadang tu ... eh bukan kekadang tapi kerapkali jugak ... keyakinan dan niat baik yang terdetik kat hati ni menimbulkan spekulasi yang pelbagai ... bila terjadi macam ni ... yang mampu aku lafazkan " Allahuakhbar " 

* ... kata2 dari Datuk Dr. Fadzilah Kamsah " mereka2 yang berjaya dalam hidup adalah mereka2 yang tahu apa yang terbaik untuk diri mereka dan orang2 yang ada disekelilingnya "

No comments: