Thursday, October 25, 2012

Tarikh     :  13 - 17 Oktober 2012
Lokasi    :  UTM Skudai , Johor
Urusan   :  Majlis Konvokesyen UTM 49

x ingat lokasi ni kat mana ... tapi pemandangan memang cantik

bergayut ! ija tunjuk skil

ait terjun buatan

kat bilik hotel Euro Rich Hotel , Nusajaya

bersama ija depan Dewan Sultan Iskandar

Nurul Suhada( Yunn )  n Siti Najwa ( Wawa )

awer , wawa n ija

Siti Najwa Awaluddin

wajah-wajah keletihan

semoga jadi kenyataan

selesai sudah ... ija dan wawa
( ija jinjing kasut sebab kawasan berbukit .... hehehe nakal betui ! )

perjalanan pulang yang mencabar

16 Okt 2012

... kami gerak jam 8.00 pagi ( ... hujan renyai masa tu ) pertama kali menjejakan kaki ke negeri Johor Darul Takzim ... perjalanan agak meletihkan ... kami bertolak dari Seremban ... yang mencabarnya sebab dalam kereta tu dari driver hingga le penumpang semua perempuan ... masa gi tu guna khidmat GPS sepenuhnya ... kami hanya berhenti kat R & R Air Keroh dan Macap ... siapa yang memandu ? ... bukan aku lah tapi awer ... !

... sampai kat UTM hampir jam 2.00 ptg ... memang jalan sesak sebab semua pelajar buat pendaftaran serta ambik jubah untuk majlis konvo esoknya ... sementara menunggu najwa menyelesaikan segala urusan ... sempat gak gi jalan-jalan kat sekitar UTM ... tu yang ija tunjuk skil memanjat palang kat taman yg ada kat situ ... lepas tu lepak kat jambatan di tepi tasik buatan ... hajat hati nak duduk kat pondok2 yang ada kat sekeliling tasik tapi semua penuh lak .

... selesai ambik jubah kami gerak cari tempat penginapan ... pusing keliling gak  baru le jumpa ... perut pun dah bunyi macam2 ... masa majlis raptai aku x gi ... letih dan kelaparan  lagipun pulak GPS meragam ... sabo je le !

... petang tu keluar jalan2 cari makan ... aduss ! susah nye nk cari kedai makan orang kita ... pusing keliling sekali lagi ... akhir nye jumpa kedai mamak ... x kisah lah ... janji halal ... bila dah lapar ... yang x berapa nk sedap pun habis kan ... singgah kat Giant cari changer GPS ... alhamdulillah jumpa tapi x leh nk guna jugak .

malam x gi mane pun ... lepak kat bilik hotel ... layan letih n tidur !

17 Okt 2012

... kami gerak jam 10.30 pg ... ermm ... layan sarapan kat kedai mamak lagi ... majlis konvo mula jam 2.00 ptg ... saja gerak awal sebab takut susah dpt parking ... hari ni tema keluarga kami adalah merah ... hehehe
so apalagi aku pun memerahkan diri ... lagipun senang nk nampak kalau warna merah ni ... jeng ! jeng ! jeng ! tiba kat sana ... alamak ! ramai lak yang pakai baju warna merah  (^_^)

2.00 ptg majlis mula ... hanya aku dan cik bedah jer yang masuk Dewan Sultan Iskandar ... sebab ada 2 pas masuk ... bebudak bawah 12 tahun x dibenarkan masuk ... awer dan ija " hang tunggu kat luaq " loghat penang dah mai ... hehehe

ini adalah majlis konvo kedua yang pernah aku hadiri ... dulu kat Politeknik Shah Alam , majlis konvo awer ... ini giliran najwa lak ... tetiba ija cakap " nak belajar kat sini lah " jauh tuh !
majlis tamat jam 4.00 ptg ... bermula le sesi bergambar lak  ... sempat gak belikan najwa bunga ... ija pun dapat bunga jugak ... lepas selesai semua urusan memulangkan jubah ... kami mula bergerak untuk balik kampung daaa .... !

untuk perjalan balik ni khidmat Mr. GPS x digunakan ... sekadar follow satu lagi kereta ... lepas pusing sana sini ... akhirnya masuk lebuhraya ( ... cuaca dah mula mendung ) pastu hujan mula le mencurah-curah ... nasib baik Miss Driver ni cekap ... memandu dalam curah lebat ni memang mencabar dan yang membuat lebih rasa tercabar  apabila kereta yang kami follow tunjuk skil pemanduan yang ala-ala " suka hati " jer ! singgah kat R & R Seremban ... untuk makan malam.

lepas antar najwa kat Damansara ... khidmat Mr. GPS amat diperlukan ... memandu waktu malam ni memang aku feel ... so aku sekadar jadi teman bual bicara ... apatah lagi ibu dan anak yang jadi penumpang di seat belakang lena diulik minpi ...huhuhu

cuma aku rasa seram bila ikut  LATA ... isk ! senyap dan sunyi pastu dalam hujan renyai  ... macam kereta aku jer lalu kat situ ... sampai kat Sekinchan singgah kat SevenE ... basahkan tekak ... 1.30 pagi sampai kat rumah

mata memang ngantuk giler ... mandi ... kemas apa yang patut jer dan ZZZZZZZZ

* ... esoknye bertugas macam biasa ... gitu le citernye !