Friday, April 26, 2013

... lalui saje !

" ... merungkai masalah perlu kemahiran " itu antara bait2 kata yang aku kutip kat sebuah buku motivasi ... tapi bukan semua insan bertuah memilki kemahiran ini kan ? ... kalau le semua manusia ada kemahiran ini ... tentu x de kes bunuh diri ... kes amuk ... atau apa saje yang membabitkan untuk merungkai masalah .

... kehidupan memang penuh dengan cabaran ... cabaran kalau dilihat dari segi negatif ia akan menjadi bebanan ... tapi kalau dilihat dari segi positif  ia akan merangsang minda untuk keluar dari fikir yang fakir ... secara peribadi cabaran membuat aku lebih kuat untuk melalui segalanya dengan cara aku sendiri ... ! apa tanggapan mereka pada aku ? ermmm ... aku x kesah pun ! ( ^_~ )

... berdoa ... usaha ... tawakal ... dan lalui saje ... insyaAllah semuanya OK !

No comments: