Friday, November 22, 2013

... x perlu tunggu hingga esok !


" ... x perlu tunggu hingga esok ... kalau kita boleh lakukannya hari ini " itu adalah refleksi spontan aku ... bagi aku mengapa perlu tunggu hingga esok untuk berubah jika kita berpeluang melakukannya sekarang !

akan adakah situasi harmoni sebegini ... ?

  ... minggu ni macam-macam berlaku ... semuanya buat minda aku berputar 360 darjah ... sejuta persoalan berlegar-legar bagai cakrawala mengelilingi paksinya  ... selalu tu aku x ambik kisah sangat pun ... atau lebih tepat malas nak ambik kisah ... tapi sejak akhir-akhir ni ... aku dah reset kat minda sesuatu yang biasa perlu dijadikan luar biasa .

 ... membiarkan kesilapan berterusan ... atau menutup mata bila berlaku kesilapan ... adalah kesilapan besar yang sering terjadi ... " macam mana nak ubah ? " ... memang sukar untuk kita  mengubah orang  lain ... kecuali orang itu sendiri yang berubah atas kehendak diri sendiri ... tapi kita masih tertakluk pada Yang Maha Pencipta ... kalau Dia berkehendak berlakunya sesuatu maka tiada siapa dapat menghalang ! keberanian bukan lah bermaksud berani untuk terus melakukan kesilapan , tetapi berani mengakui kesilapan dan tidak lagi mengulangi kesilapan tersebut

... " perubahan memerlukan pergorbanan "  kata-kata ini ada tertulis kat buku Nikmati Kehidupan Anda , aku setuju sangat ... acapkali berlaku perubahan akan membuat kita hilang kawan ... perubahan akan menyebabkan kita dikritik ... perubahan juga boleh jadi punca kita terasing ... itu adalah lumrah lehidupan ... yakinlah jika perubahan akan menjadikan kita lebih baik dari sebelumnya ... dan jika kita bersungguh-sungguh mahukan perubahan ... maka mulakannya sekarang  ... x perlu tunggu hingga esok !

 

No comments: