Wednesday, December 3, 2014

... baik berpada


 
 gambar ni x de kaitan dengan coretan ek ... tapi aku impikan
untuk menikmati suasana macam gini ... hehehe
 
 
" ... baik biar berpada " itu ingatan seorang sahabat ... dulu aku x ambil pusing sangat walaupun terkadang tu aku terasa juga seperti diperguna ( boleh gitu ... hehehe ) , aku memahami mesej yang ingin disampaikan tu " terima kasih atasan pesanan itu ... amat aku hargai "  , seperti juga yang selalu dia pesan " lakukan sesuatu yang boleh memberi impak positif kepada orang lain , meskipun tanggapan negative yang kita terima ... kerana manusia sememangnya begitu "
 
... 4 tahun di sini ...  di daerah ini ... aku semakin memahami rentak dan rancah kehidupan ... jika dulu skop kerja hanya melibatkan 3 staf jer ( sebab dulu bertugas kat cawangan ) tapi kini melibatkan lebih ramai ... dan bidang tugas pulak berkali-kali ganda dari dulu ... ada gak yang bertanya " menyesal ek pindah ke daerah ini  ?" ... menyesal ? isk ! tentu le tidak kan ... mana mungkin aku menyesal ... hanya sedang berusaha untuk memahami tatacara kerja dan attitude ... makin ramai orang maka semakin banyak le ragamnya ... !
 
... pernah juga aku bagaikan x tahu nak percaya siapa dan terasa begitu sukar ... ada masa aku hanya mendengar ... perhati ... dan abaikan saja ! bukan x prihatin tapi terapi untuk elak stress dan x nak bebankan fikiran ... kekadang tu aku hangin juga ( aku manusia biasa beb ! ) bila orang lain punya angkara , aku lak pedih telinga kena leter ... eh ! macam gini pun ada juga ke ?
 
... tu sebab aku dah malas nak komen ... bagi cadangan ... atau apa saje ... dah  seriknya rasa ... dah kerap sangat terjadi niat yang baik atau cadangan atau komen yang diberi ... akan dipergunakan untuk kenakan aku semula ... so apa makna cadangan atau komen ( bukan aku sesuka nak beri tapi diminta ) tapi bila timbul isu ... kununnya idea aku ... !
 
... baru-baru pun aku terperangkap dalam situasi yang sama ... berkali-kali aku ingatkan setiap borang GCR perlu dihantar sebelum 15 Disember ... dan boleh hantar terus ke HQ untuk elakkan kelewatan ... tapi pada 19 Disember , aku masih terima lagi borang GCR ... " kenapa x hantar terus ke HQ ? " ( apa jawabnya ... hanya senyuman tanpa kata ) ... aku hanya mampu geleng kepala bila lihat tarikh yang tertera kat borang  siap bertandatangan tu 8 Disember ... so apa korang fikir bila HQ terima borang tu nanti ?
 
... cer korang bayangkan ... yang korang berada dalam situasi aku ni ... nak marah ? ... nak senyum ?
yang mampu aku lafazkan hanya ... astaghfirullah alazim
 


No comments: