Tuesday, December 2, 2014

aku kisah .... dan aku peduli !


... ungkapan " aku x kisah pun ! " atau ' ada aku kisah ! " atau " aku x peduli pun ! " mungkin sesuai buat orang lain tapi tidak untuk aku ... sebab jika sesuatu perkara yang berkaitan atau ada hubung kaitnya dengan diri aku ... memang aku kisah ... dan memang aku ambil peduli ... apatah lagi jika perkara-perkara yang melibatkan reputasi diri ... dah banyak kali terkena dan terheret dalam situasi yang sebegini , buat aku rasa terhukum tanpa kesalahan .

... semalam aku lalui lagi situasi ini , tanpa rasa bersalah nama aku disebut ' kununnya ' semua bil-bil akhbar diserahkan pada aku dan aku yang pos ke HQ ... PPP menyatakan adalah salah jika  x tandatangan di ruang pengesahan pada bil ... aku x memberi komen pada masa itu sebab aku masih menjaga aib orang ... lagipun aku x suka memberi komen jika aku sedang marah nanti lain jadinya ... aku beristigfar dalam hati ... adakalanya berdiam diri itu lebih baik .

... untuk lebih berlaku adil pada diri sendiri , aku buat semakan di fail rekod penggunaan setem ... tidak pernah sekali pun aku pos bil-bil akhbar ke HQ ... semua bil-bil tu aku serahkan pada PPP ... so lain ingat apa yang dihantar ke HQ ... dan kepada orang di ' sinun ' yang suka sangat buat provokasi dengan sebut nama si polan ... si polan ... si polan tanpa usul periksa , lain lagi kali beringat lebih sikit ... bila aku dah terangkan dan tunjuk bukti , mula le gelabah dan bagi alasan yang x berapa nak cerdik ... huhuhu

... sebenarnya  aku kisah ... dan aku peduli dengan semua yang berlaku di sekeliling ... terutama yang ada kaitan dengan kerja ... mungkin x kisah bagi korang tapi tidak bagi aku ... aku selalu ambil kisah atau ambil peduli sesuatu yang melibatkat diri dan kerjaya ... aku anggap itu sebagai KPI untuk aku meningkatkan prestasi diri dan kerjaya ... apa sahaja yang diperkatakan mengenai diri dan cara kerja aku ... aku take note ... ! bukan mudah untuk terima kritikan , kutukan atau umpat keji ... memang hati terguris ... kekadang rasa dikhianati ... sukar juga untuk positifkan yang negative tapi sebenarnya kritikan tu bagus rangsang minda aku ... buat yang terbaik ... dan jadi yang terbaik !... korang nak kritik ... ? ... korang nak kutuk ... ? ... korang nak kata apa ? ... akku kisah ye ! ... dan aku peduli tau !

 

No comments: