Wednesday, January 21, 2015

... biarlah mereka nak kata apa pun !




 " ... biarlah mereka nak kata apa pun ! " itu tekad aku , x perlu fikirkan sangat yang penting kerja beres mengikut masa yang ditetapkan ... bak kata orang " ikut hati ... mati , ikut rasa ... binasa " so ikut iman ... insyaalah aman kehidupan ... hehehe



... banyak sangat cerita ... banyak sangat kisah ... banyak sangat versi ... dan tentunya mengundang banyak juga spekulasi ... dan x mustahil mencetuskan kontroversi ! ... " x perlu komen apa-apa sebab orang kita memang suka buat provokasi  " itu pandangan seorang sahabat lama ... dan bagi aku pulak cerita macam ni dah basi !


... hari ni punya kisah ... masa aku dok ralit susun buku kat rak , tetiba aku dipanggil ke kaunter ... PPP nak jumpa katanya ... aku dimaklumkan " kalau ada kakitangan yang nak bertukar ... buat surat kepada KB atau Pengarah ... x payah adu dalam fb atau call KB " ... Ya Allah ... masih x sudah lagi ke ? ... apa yang dapat aku komen adalah " x baik dengar cerita ... takut nanti jadi fitnah " ... bila dengar kata balas dari PPP ... aku x nak komen apa-apa lagi dah ... !

... terbaik untuk ketika ini ... adalah masing-masing muhasabah diri ... mungkin ini cara Allah tegur kita ... jangan terlalu mencari kesilapan orang hingga kita lupa kesalahan sendiri ... memang menyakitkan menerima kenyataan bila kesilapan atau kelemahan diri diperkatakan ( kalau aku sendiri pun akan sentap juga ) ... memang pahit  tapi bagi orang-orang yang berjaya di luar sana ... teguran dan kritikan ... hatta cemuhan atau hinaan yang diterima itu adalah pembakar semangat untuk berjaya .



No comments: