Thursday, March 9, 2017

... pahat masih berbunyi !




... komen aku " ermmm ... "( x komen apa-apa sebab aku x pernah bertugas bersama so  x adil jika aku komen berdasarkan cerita orang )  bagi aku ini perkara biasa ... tiada yang luar biasanya , sukar sangat untuk memenuhi piawaian mengikut kemahuan dan kefahaman jika kita berada dalam satu organisasi ... semakin ramai , semakin banyak pendapat , semakin banyak pandangan , semakin banyak permintaan dan semakin banyak juga hal-hal yang adakala tanpa diduga atau diluar jangkaan .

... komen orang disebelah kiri ,  semasa perkara ini diutarakan " ... muhasabah diri itu yang terbaik ... semasa kita ada peluang dan ruang , kita abaikan ... ikut suka tanpa fikir apa orang lain fikir pasal kita ... sekarang ni di hujung-hujung baru kita harap orang fikir pasal kita ... perasaan kita ... faham apa yang rasa kita ... "  aku x balas pun komen ni sekadar senyum ... sebab aku hanya kenal nama dan orangnya sahaja .

... komen dari pihak yang membuat keputusan " ... bla ... bla ... bla ..." ( x leh nak ulas ... sangat panjang lebar penerangan yang diberi ) ... aku rumuskan macam gini ... setiap dari kita dah beri yang terbaik ( ... terbaik mengikut penilaian kita ) ... dari yang terbaik yang kita lakukan akan adalah yang lebih baik maka tentulah yang lebih baik akan terpilih mengikut penilaian yang membuat keputusan ... dan yakinlah keputusan juga adalah dengan izin-Nya.


No comments: