Monday, June 1, 2020

... ke mana sahaja


... Terkini waktu bertugas ditetap 8.30 am - 5.30 pm bermula 1 Jun 2020 , setelah beberapa ketika berubah ... alhamdulillah moga kali ini waktu yang dijadualkan kekal hingga 9 Jun 2020 dan tiada perubahan ... hari ni dah settle kan tampal tape untuk SOP tu ... tinggal satu Library lagi x leh gi sebab staff cuti bersalin .

... Masa drive untuk ofis tadi , terima call dari Pegawai untuk take over bertugas di Library yang staf nya tengah cuti bersalin ... aku ni jenis yang mengikut arahan tanpa banyak soal ... dah memang kerja kita dan ini juga yang termaktub dalam aku janji di klausa terakhir " menerima arahan dari masa ke semasa "  

... Bertugas di Library Desa bukanlah sesuatu yang asing bagi aku ... sebelum ni pun aku pernah bertugas di PD selama seminggu menggantikan staf ambil exam ... dan sebelum-sebelum ni pun aku pernah bertugas di Lib Daerah 6 tahun setengah ( staf sambilan ) ... pastu diarahkan bertugas di Lib Cawangan selama 16 tahun ( yang jauhnya 50 km dari rumah ) ... dan dipindahkan semula ke Lib Daerah pada tahun 2010 ( Lib tempat aku bermula ) ... Disember 2017 aku diarahkan bertugas di Lib Pekan ( kerana Lib Daerah rebranding ) sehingga kini ... so bila diarahkan untuk bertugas di Lib Desa bukan lagi kejutan buat aku ... hanya kali ini aku harap tidak lagi menerima arahan mesra dari staf yang akan aku take over tempat kerjanya ๐Ÿ˜‰๐Ÿ˜‰๐Ÿ˜‰ ... lagi pun aku memang x pandai beralasan bagai ...

~~~ masih menunggu arahan ~~~

No comments: