Wednesday, September 9, 2020

... balas 2 X

 


... Alhamdulillah , selesai sudah salah satu proses rebranding yang memerlukan kudrat dari kawan-kawan , selama 2 hari berkampung waima dengan team yang berlainan ... terima kasih daun keladi untuk semua yang terlibat ... gotong royong hari pertama 7 September agak meletihkan kerana melibatkan kerja-kerja angkat mengangkat , mengasing , memindahkan serta memasukan buku-buku ke rak yang telah siap di  labeling sementara ... apatah lagi cabaran memindahkan buku-buku dari GF ke tingkat 1 melalui tangga dengan kaedah rantaian guna tenaga ... maaf lah sebab memilih atau lebih kepada paksaan jer untuk merealisasikan jayanya semua buku rujukan sampai ke destinasinya ... Ayu , Fazilla , Raihan , Mar , Shima , Zamri , Din , Jaf  ... termasuk tuan rumah Faie , Nurul dan Kak Jis .

 ... Hari ke 2 , gotong royong melibatkan staf  lain lak , antara yang terlibat Suzana , Bunga , Fikah , Shima , Jaf dan Din serta staf tuan rumah ... gerak kerja agak lebih santai tapi memerlukan kesungguhan dan kesabaran sebab ianya melibatkan penyusunan semua buku mengikut klas dan proses mengira jumlah keseluruhan buku yang berada di rak ... alhamdulillah atas kerjasama  semua staf  terlibat selama 2 hari ... kerja dapat diselesaikan seperti yang dirancang ... terima kasih juga pada tuan rumah untuk jamuan yang best ...😍😍😍

 ... Tetiba aku teringat semasa perbincangan mengenai perancangan untuk gotong royong dijalankan , aku telah diarahkan untuk menunggu kehadiran Pegawai dari HQ di PD. Kampung Banting ... ok lah sebab ketika itu aku masih menguruskan kutipan hasil , bil utiliti , kad perakam dan hal-hal lain di PD. Batu 38 untuk dibawa ke HQ pada hari jumaat ... memandangkan lokasi antara keduanya tidak jauh dan masih dalam kawasan aku setuju sahaja ... aku gerak ke Kampung Banting ... alhamdulillah semua buku telah tersusun kemas ... tahniah fikah 😍😍

 ... Perincangan mengenai perancangan gotong royong bersambung di Pekan Dataran Sabak ... memula tu aku ambil pendekatan diam sahaja ... kerana aku aku anggap ulang siar perbincangan di Kampung Banting ... aku sekadar mencatat untuk rekod segala arahan ... aku terkesima kejap bila tetiba nama aku disebut untuk turut serta dalam gotong royong dan ntah kenapa ... spontan jer pulak boleh terkeluar ayat "  saya perlu bawak rotan sekali ke " hehehehe  ... ek ! awat lah ayat brutal ni leh terkeluar ... walaupun dalam nada bergurau aku dapat rasakan aura berbezaan pada mereka yang mendengarnya ... bak kata pepatah pepitih " sekilas ikan di air , tahu jantan betinanya " tapi apa nak dikatakan kata telah terlontar ... redha jer lah apa komen diorang .

 ... Mungkin ada yang tertanya dan tersalah sangka bila kerap sangat ungkapan ni aku lafazkan " kalau korang sekali , kak mis akan balas 2 kali " ayat ni aku lafazkan untuk motivasi diri sendiri sebenar atau sekadar memujuk diri untuk tidak ambil peduli sangat atas tindakan atau perbuatan yang mengguris hati ... setiap kali hati ini terluka atas perbuatan mereka ... aku akan balas 2 kali ganda kebaikan kepada mereka , itulah terapi untuk hilangkan rasa sedih dalam hati πŸ˜ƒπŸ˜ƒπŸ˜ƒπŸ˜ƒ

No comments: