Saturday, June 28, 2008

bila dah berjumpa .... macam-macam cerita

salam semua ....

... seperti yang diwar-warkan sebelum ni ... semalam hampir sembilan puluh peratus kakitangan menghadiri mesyuarat yang menggabungkan dua daerah .... memang meriah dan ikatan ukhuwah dapat dijalinkan ...

... sebagai tuan rumah ... aku dan kekawan berusaha untuk memberi layanan dan keselesaan pada semua yang hadir walaupun dalam sesak sebab ruang yang terhad ... kami telah berusaha memberi yang terbaik ... kalau terdapat cacat cela pada majlis semalam ' maaf jua yang diminta '

... walaupun pun terdapat keluhan sebab jauh dari tempat bertugas ... ada juga kakitangan yang bermotosikal untuk datang ... sememangnya amat dihargai atas kesungguhan dan komitmen yang ditunjukan tu ... ada juga yang tidak hadir atas urusan yang tak dapat dielakkan dan juga bercuti mengejut atas alasan yang dapat dipastikan ... emm ... biarkan lah ... sebab sebagai manusia biasa ... kita kena belajar untuk berprasangka baik selalu ...

... aku terkejut gak semalam apabila disuruh jadi s/u ... sebenarnya aku berusaha untuk menolak tapi sebagai tuan rumah segalanya aku lakukan rela dalam terpaksa ... tapi lain bulan ... lain tahun ... maaf jer le ... tak suka aku asyik terkena jer ... kena bagi gak kat orang lain merasa sama ...

... pelbagai maklumat dan mandat baru ... semuanya perlu diberi perhatian ... maka bertambah le tugas bila balik ke tempat masing-masing ... seperti peringatan dari ' boss ' ... kena berkerja lebih proaktif sebab semua yang kita lakukan akan dipantau selia oleh satu badan lantikan kerajaan negeri sekarang ... ntah lah ! ... mungkin akan terdapat sedikit tekanan .. tapi sama2 le kita berusaha untuk memberi perkhidmatan terbaik ...

... berkaitan isu pertukaran tempat bertugas antara kakitangan ... aku ' no komen ' dan susah hati nak komen isu ni ... sebab ia bagaikan mengembalikan nostalgia 14 tahun lalu ketika aku terpaksa bertugas kat daerah ni ... masa tu aku rasa gembira sebab dapat jawatan tetap ... tapi dukacita bila dimaklumkan kena tukar tempat bertugas ... hampir setahun gak aku ambik masa nak sesuaikan diri ... al maklum lah masa tu kat sini semua staf lelaki kecuali aku ... pastu tiap hari kena bergelut dengan kenderaan awam ... merana le jiwa raga ... nasib baik le emak aku
( ... sekarang arwah ) sentiasa beri motivasi terbaik ... ' kena sabar ' mudahkan orang tua beri nasihat ... walaupun kini aku x le berjaya sangat tapi aku amat2 bersyukur dengan nikmat yang Allah kurniakan ni ...

... bila perempuan dah menguasai dari segi kuantiti kehadiran ... maka x dapat le nak elakkan soseh-soseh dan gossip ... macam2 berita dan info yang kedengaran ... bagi aku itu semua rencah dan ragam manusia kan ... dengar , faham dan sendiri mau ingat le ...

... aku ' tabik spring ' le kat 3 member ni ... pasal idea kreatif yang boleh buat duit ... hehehe
korang kena le bagi diskaun kat aku sebab semalam laris gak jualan korang sampai kena buat tempahan baru ...

... la ni aku betui2 tengah pening lalat nak siap minit mesyuarat tu .... harap ada sesiapa sudi menolong .... !

No comments: