Wednesday, June 24, 2009

sesekali di uji ...

... aku baru je balik dari lib daerah ... menyertai kuiz sejarah negeri Selangor ... aku , suriya , noraini dan roseneta ( simpanan ) mewakili PPAS ... kuiz ini melibatkan jabatan yang terdapat kat daerah kuala ni ... melangkah ke dewan tadi ... aku betui2 rasa gementar ... x banyak info yang sempat aku baca ... ah ! tawakal je lah ... !

... isk ! nape le soalan2 yang terkena kat team aku ... betul2 dah jadi sejarah ... mana x nya ... semua soalan tu berkaitan kesultanan , pertabalan dan makam ... aduh ! semuanya melibatkan angka ... tu yang buat gelabah ! so untuk cuba nasib ... kami main teka je ! ... klu betui syukur ... tapi klu x ... redha je !

... walaupun gagal menjadi juara atau naib juara ... aku tetap bersyukur gak berada di posisi ke tiga ... rasanya setimpal lah dengan usaha kami selama 2 hari ni ... membaca dan mengingat !
tahniah kat PPD ( ... semua diwakili cikgu sekolah ) dan JAIS Daerah kuala ( ... steady je diorang ni ) ... untuk jabatan yang x berjaya tu ... boleh cuba lagi tahun depan ek !

... yang x bestnya ... hari ni kami hanya terima sijil penyertaan jer ... hadiah akan disampaikan pada 18 Julai kat Dewan Harmoni ... sempena kempen gerakan membaca peringkat daerah ... jumpa lagi disana ... !

* ... sesekali di uji ... terasa banyak sangat yang aku x tahu !

3 comments:

CintaDalamHati said...

salam..
xpa tahun depan leh cuba lagi & tahniah kerna bjaya gak dapt tempat ketiga!!
huhuhu...

Sifu Mirza said...

salam kesturi...

tahniah...

setiap usaha pasti ada ganjarannya..

memang benar..semakin kita tahu..semakin itulah kita tak tahu..

:-)

kesturi said...

salam cintadalamhati ..
trima kasih ... tahun depan bagi peluang kat member lain lak !

:-)

salam sifu ...

terima kasih .. sebanyak mana usaha yg kita lakukan ... sebanyak itu juga lah hasil yg kita dpt ..

:-)