Saturday, October 8, 2011

apa orang kata ...



" hidup adalah pantulan fikiran dan keyakinan anda . Untuk mengubah hidup ... yang pertama harus anda lakukan adalah mengubah fikiran dan keyakinan anda " ... kata2 ni aku ambik dari buku terapi berfikiran positif tulisan Dr.Ibrahim Elfiky

... dalam rencah kehidupan yang akhir2 ni begitu kalut dengan pelbagai isu ... aku mula terfikir ... memikir dan berfikir " ... apa orang kata ... atau apa tanggapan ... atau apa agaknya yang mereka fikir tentang aku ? " ... isk !.. isk ! adakalanya aku takut untuk memikirkannya ... tapi yang sebenarnya ... aku ingin sangat tahu apa yang ada dalam kotak fikir mereka ... khususnya mengenai diri aku ... kerana dari situ le aku tahu apa kelemahan ... kekurangan atau potensi diri ... bak kata orang bijak pandai " ... mengetahui kelemahan diri memang menyakitkan tapi amat bermakna dan tinggi nilai jika ingin menjadi lebih berjaya " ... itulah yang cuba aku terapkan dalam diri ... tapi bagaimanakah caranya ?

... bila aku aju perkara ni kat yatie " ... agak mustahil untuk kau dengar pengakuan tulus ikhlas dari orang orang lain tentang diri kita ... sebab mereka akan berkata benar tentang diri kita ... bila mana kita tidak berada disisi mereka " ... hehehe

... kata yatie lagi " ... x perlu le bikin pusing kepala memikirkan hal ni ... hiduplah sebagai mana yang kita inginkan ... kalau ingin yang terbaik untuk diri ... kena bagi yang terbaik untuk orang lain jugak ... "

... apa orang kata tentang aku ... tentang dia ... tentang kamu ... tentang dia ... tentang mereka ... biarkan ! ... tapi hati2lah dengan apa yang akan kita katakan tentang kamu ... tentang dia dan tentang mereka ... !!

* ... :-)

No comments: