Thursday, October 20, 2011

kata kita ... kata dia ... kata mereka !

gambar ni sekadar hiasan jer ... sebab kita x faham bahasa kucing
tapi kucing faham bahasa kita ... x percaya ???


... hidup memang penuh dengan kata-kata ... kata kita ... kata dia ... kata mereka ... itu belum termasuk lagi kata dusta ... mutiara kata ... kata mengata ... klu nk tulis pasal kata ... memang x tertulis dan terkata banyaknye ! ... tapi cuba bayangkan jika hidup tanpa kata2 ... mesti dunia terasa sepi ... sengketa pun x de ... bertikam lidah jauh sekali ... dan yang paling best ... dunia aman dari peperangan ... itu kata kita !

... tajuk n3 ni aku ambik dari bual bicara pagi tadi ... biasalah kami memang suka bertukar2 pandangan ... kekadang tu bila x sependapat tentang sesuatu isu ... dah jadi satu perdebatan tapi x lah sampai nk bergaduh ... sekadar luahan hati melalui kata2


... kita sering terperangkap ( ... lebih merujuk kepada aku sendiri ) antara keinginan sendiri dan kemahuan orang lain ... prinsip dan cara kita sering x selari ... tanggapan baik dan positif sering disalah erti ... x ikut dikata engkar ... habis tu apa crite ... tu le pasal kekadang tu kita semakin malas berkata2 ... sebab itu adalah kata kita !

... kena buat macam gitu ... kena ikut macam gini ... kena turut rule yang ditetapkan ... kena sentiasa peka arahan ... sentiasa lapang hati ... mesti bersedia dan berlapang minda ... apa kata kita ? ... x perlu kata apa2 sebab itu adalah kata dia !

... tindakan seharusnya begitu ... keputusan x sepatutnya begini ... kepatuhan yang salah ... sewajarnya kena redha ... apa kata kita .... pun x perlu kata apa2 sebab itu adalah kata mereka !

* ... apa kata hati ???



No comments: