Tuesday, January 22, 2008

bersantai di pantai nan indah ...

adib,aiman, nasa ... lepas mandi lumpur

kelong paradise ... klu minat memancing

bot nelayan





sabtu lepas cuti minggu ketiga aku dan anak saudara gi le lepak kat pantai BNO ... tak jauh pun ... hanya 15 minit perjalanan dari rumah ... rasanya dah lama gak aku tak ke sana ... kerja melebarkan jalan nak masuk ke pantai pun sedang giat dijalankan ... bagus gak walaupun berhabuk ...

tapi masa aku gi tu air baru nak pasang so hanya lumpur je nampak nyata tapi semua x jadi halangan kat bebudak tu ... nak gak pi tangkap ketam .... cuaca pun tak le panas sangat ... yang paling aku suka tiupan angin lembut dan tenang je ...

aku tak turun ke pantai pun hanya lepak kat pondok yang sediakan sambil baca akhbar dan makan bekalan pulut dan sambal ikan bilis ... asyik sekali ... hampir 2 jam aku kat situ ... rasa malas nak balik ... janji kat bebudak tu minggu depan kita datang lagi .... insyaAllah.

mai le datang ke pantai ni ... best tau ... tempat untuk lepak pun disediakan ... kedai makan pun ada ... kalau minat memancing leh le gi ke kelong ... sedikit bayaran dikenakan ... tapi aku pun x sampai lagi ke kelong ... takut ! sebab aku x pandai berenang ... lagipun aku memang tak minat memancing ....

untuk honey ... singgah le lagi


BENANG DI HUJUNG LAUT
Tiba-tiba di sini
di tepian pantai redup
kukenang diri
separuhkah sudah hidup ini ?
Harapan belum tercapai
akan tercapaikah ?
ada yang jatuh ke jalan
kehidupan yang tidak lurus
untuk sorot kembali
telah hilang jalan lama
Jalan baru mana hujungnya
kecewa berganti dengan kecewa
kejayaan terhimpit di tengahnya
jika menghilang
payahlah mencari kembali
Tiba-tiba di tepian pantai redup
kulemparkan pandang jauh ke laut
di hujungnya segaris benang
terbentang di antara langit
dengan laut
Aku tahu tiada benang terbujur
di situ cuma penipu mata
bagaikan harapan
dikejar hilang








































































































































No comments: