Wednesday, January 2, 2008

coretan pertama 2008

coretan pertama 2008 tentunya bagaikan kelahiran semula atau langkah pertama untuk merangsang minda , mengasah minat menulis dalam jiwa ... walaupun sekadar catatan dari rutin harian ... yang mungkin mengundang rasa bosan untuk dibaca ... tapi biarlah ..!

2007 meninggalkan seribu cerita suka duka ... awalnya tenang penuh kedamaian , semua bagai teratur dan tersusun ... agh ...! adakalanya ketenangan itu membuat kita alpa pada parasit yang mengambil kesempatan atas kelalaian dan kelemahan itu .... kesedaran dan keinsafan sering terlewat hadirnya .... kerap mengundang kesesalan dan kekecewaan yang berpanjangan ...

... duga dan cabaran
mengajar aku erti bersyukur
mengajar aku erti bersabar
mengajar erti redha dalam situasi sebenar
memahami erti percaya kepada qada' dan qadar Allah
memberi peluang menghitung ... menghisab diri
Aku redha dengan setiap ketentuan yang akulalui.. aku pasrah..hanya pada Mu aku berserah...aku yakin pada janjiNya, pada rahmatNya dan juga pada kasih dan sayangNya pada setiap hambanya..

sesungguhnya aku pasrah ..

No comments: