Friday, January 18, 2008

jelaga

... hari ni aku lewat masuk office ... singgah sat kat lib daerah S/B ... nak serah duit kutipan hasil pd sgg ... secara kebetulan " bos " pun ada masa tu .... so berbincang le pasal aktiviti 2008 ... , disebut le beberapa cadangan ... menarik gak tapi kena fikir dan bincang dulu dengan 'my team ' ... baru boleh buat keputusan .

... aku sebenar dah boring la ... setiap tahun aktiviti yg sama jer ... pastu semua lib buat aktiviti yang gitu-gitu gak .... tadi masa sembang-sembang berilmu tu ... aku dah plan kelainan tu ... idea dah ada ... cuma nak rangka kertas kerja dulu ...' my team ' pun dah setuju ... apa pun kena tunggu mesy. ... nak tau gak budget tahun ni ... tapi aku takut gak nak cadangkan kat
" bos" ... nanti aku n 'my team ' gak yg kena handle semua macam selalu tu ... pastu kalau ada masalah sok .. aku gak kena kutuk ... sedih !

... agh ! tak kisah le ... nak kutuk ke , nak kata ke , nak umpat ke dan nak apa-apa pun aku dah ambil peduli pun ... sebab sifat semula jadi manusia begitu ... satu perubahan tu susah nak terima ... esok-esok jadi ikutan lak ...

... tadi ambik kesempatan gak bincang untuk isi borang skt untuk 2007 ... memang setiap tahun kena isi borang tu ... tapi tahun ni agak kelewatan sikit ... dah masuk 2008 ... musykil gak sebab staff yg dianugerah cemerlang dah ketahui ... ops ! x leh komen lebih-lebih bahaya ..

... teringat kata seorang teman " jangan banyak tanya kenapa , mengapa ... senang cakap jgn persoalkan apa orang ' diatas ' buat ... esok kena gam " .... his ..! ke situ lak ... apa pun aku faham maksudnya ... kena terima seadanya tapi entah le ...

... hati-hati memandu kereta
... kereta dipandu dimalam hari
... gajah bermaharaja lela didepan mata
... kuman diseberang gak yang di cari

No comments: