Tuesday, November 4, 2008

Lambaian Baitullah...

" ... takdir Allah tiada siapa dapat meneka ... cepat atau lambat semua dalam ketentuanNya ... " itu le komen seorang sahabat yang akan berangkat menunaikan rukun Islam ke lima 9 Nov ni , aku rasa terharu bila dia memohon kemaafan atas segala salah silap sepanjang persahabatan dari zaman persekolahan hingga le kini ... dan dia juga mohon maaf sebab sering ' mengutuk ' aku masa zaman sekolah dulu ... bila aku cakap " aku dah lupa semua tu " ... sempat gak dia kutuk aku lagi " kau memang mudah lupa " ... erk ! terkena lagi ( .... sabo je ! )

... aku akui ... dulu memang aku hangin dan marah sesangat kat dia ... semua gara2 permohonan untuk masuk ke maktab perguruan ... gagal ! , ... erm ! sedang dia berjaya walaupun keputusan exam dia ' ala2 cukup makan jer ! ' ... masa tu berlaku ' perang beku ' antara kami ... masing2 ambil sikap ' diam diri ' ... dia kat MPIK ... dan aku lak bawak diri ke Kuala Kangsar ( Pusat Latihan Pertanian Manong ) ... masa tu dah tukar cita2 nak kerja dalam bidang pertanian lak ...
setahun kat PLPM ... aku dapat tawaran gi smbung kat Bumbung Lima tapi aku ambil langkah menolak atas sebab ' tidak serasi ' dengan kerjaya dlm bidang tu ... ( ... fakta sahihnya ' aku takut sangat dengan lintah dan pacat ... hehehe ! geli ...)

... aku puji sikapnya ... sebab setiap tahun mesti ada kad raya dikirim hingga aku mula kerja kat lib ... dan persahabatan berlarutan hingga kini ... walaupun dah kini jarang berhubung sebab masing2 dah sibuk dengan kerjaya ... tapi ingatan tu tetap ada ... aku nak ucapkan terima kasih gak kat ' wife ' dia sebab x cemburu atas persahabatan kami ...

... aku doakan semoga beroleh haji yang mabrur ... dapat melakukan ibadah ni dengan sempurna
serta dipermudahkan Allah ... aku juga bercita2 ke arah tu ... ni ngah kumpul ' pitih ' ... jgn lupakan doa agar aku juga berpeluang ke sana ...

* ... aku betul2 dah maaf kau ... jgn le risau ... pasal hajat kau nak doakan ' sesuatu ' tu ... aku ucapkan jutaan terima kasih ek ! ...

No comments: