Thursday, October 30, 2008

sengal !

... " apa lah sengal sangat " itu le ungkapan spontan yg terkeluar dari mulut aku ari ni ... al kisah nya ... kes jual beli barang produk keluaran lib ... lazimnya jual beli tentunya melibat " p'tukaran barang dan bayaran " tapi kali ni lain lah pulak ... beri barang dan x terima bayaran ... pelik kan !
kununnya barang diberi untuk dicuba dirumah ... samada ok atau tidak ... ! tapi klu tempoh untuk cuba tu dah melangkau ke 2 minggu ... apa cerita ! ... dalam masa tu barang yang ok pun boleh jadi ko ....

... itu lah hakikatnya ' bila buat x pernah fikir implikasi yg akan berlaku ' ... itu sebabnya mengapa adakala nya aku suka memerhati gelagat ' mereka ' ni ... bukan le aku riak tapi
' mereka ' tu yang berlagak tahu semua ... tak kan aku pulak nak ' terhegeh-hegeh ' ... so biaq la si luncai terjun dengan labu2nya ...

... la ni nak cakap lebih atau beri pandangan pun ... bukan nya ' mereka ' endah sangat sebab masing-masing beranggapan dah sama taraf ... aku pun x le kisah sangat ... tapi kalau dah sebab sikap ' sengal ' mereka ni ... orang lain kena tempiasnya ... hangin le jugak ! .... erm ! kesabaran pun ada batas gak ...

* ... selalu gak ' terkena ' dengan mereka2 yang depan kita ' pijak semut pun x mati ' ... !

2 comments:

CintaDalamHati said...

ni apa kes plak ni?

anggerik said...

kak..biarkan luncai terjun dengan labu-labunya....kata pak pandir ada telinga keta sama-sama dengar..ada mata keta sama-sama tengok gelagat "SI LUNCAI MODEN"
HE....HE....