Saturday, December 13, 2008

aku dan kehidupan ...

13 dec

... 4.30 am - jam loceng membingitkan subuh yg hening ... aku bingkas bangun dan mamai kejap .. aduss ! aku kalut terus ... ' ari ni kerja ke ...? ' aku pasang lampu ... tengok kalendar kat dinding ... erm ! minggu kedua ... so kerje le ari ni ... aku tutup semula suis lampu dan cuba pejamkan mata semula ( ... jam loceng tu memang aku set begitu ... sebagai isyarat awal )

... 5.30 am - alarm kat handset lak berbunyi ... aku baru nak lena terjaga semula ... isyarat kedua ni bermakna aku kena gak bangun ... buka tingkap dan sedut udara segar ( ... orang2 tua pesan kena buka tingkap awal pagi ... bagi rezeki masuk ...boleh percaya ke ! ) ... ada gak yang tanya kenapa aku bangun seawal tu ... sedangkan aku gi office jam 8.00 am ( ... masuk kerja jam 9.00 )

... rutin harian aku bermula dengan merebus ikan ( ..untuk kucing ) ... pastu menunaikan tanggungjawab sebagai hambaNya ... pastu basuh kandang kucing ( ... masa ni la peluang nak membelai ' si manja ' ) ... pastu bagi makan 'si manja ' ..kemas rumah pun ala kadar jer ! ... pastu baru bersiap untuk ke office ... biasanya aku ' tumpang ' sarapan kat rumah sebelah ... ( .. ari ni x sempat )

... ari ni aku sampai awal sikit dari biasa ... selalu tu aku memang berusaha untuk sampai awal ( ... bukan selalu lewat pun kecuali jika ada hal kat lib daerah ) ... memulakan tugas harian macam biasa ... tu la rutin aku setiap hari ... dan paling aku boring setiap hari kena memandu sejauh 100 km ( pergi + balik ) ... tu yang buat aku rasa boring sangat lebih2 lagi ari sabtu ... ntah la ... setiap ari sabtu minggu ke 2 + minggu ke 4 ... memang mood ' kantoi ' habis !

* ... nasib baik ada 14 ekor ' si manja ' ...

No comments: