Thursday, March 19, 2009

titik hitam


... " kehidupan dan masalah adalah asam garam dalam rutin harian " ... aku akui akan perkara ni ... tapi kekadang tu bila terlalu banyak masalah melanda pada satu masa ... emosi aku dah capai tahap maksima ! ... tu yang aku rasakan saat ini ...
... aku jadi ' bisu ' dan malas nak ambik tahu apa berlaku kat sekeliling ... lebih fokus pada kerje jer ... adakalanya aku rasa lebih baik gini ... bila cerita kat seorang teman " ... itu tanda dah ada satu titik hitam kat hati kita " itu komentar darinya !
... berhari2 gak aku memikirkannya ... tapi aku masih gagal memujuk emosi ! ... entah lah ... aku keliru ... aku sedih ... dan aku benci ... aku merasakan ketidak adilan ... semua itu menyatu menjadi satu ! Ya Allah keluarkan aku dari kemelut ini ... ku mohon !
... mungkin juga tembok kesabaran semakin menipis dalam diri ... atau aku sudah x terdaya berselindung ... atau aku sudah bosan pada kepura2an ... mungkin juga sudah ada keberanian untuk meluah apa yang berselirat dalam minda ini ... atau mungkin juga titik sedar mula menular dalam segenap raga ... !
... memang orang selalu nampak titik hitam tapi x ambik kisah pula pasal warna putih disekelilingnya ... kesilapan / kelemahan yang sedikit sering diperkatakan hingga memudarkan semua kebaikan ada ... apa nak buat kan ... dah jadi resmi manusia gitu !
... maka berusaha lah semula membina reputasi cemerlang yang dah tercalar !
* .... yang pasti aku ingin kuburkan semua ' biasa yang kini dah jadi bisa ' ... insyaAllah !

No comments: