Friday, June 19, 2009

sebenarnya ...

salam jumaat ...

... semalam lib tempat aku berkhidmat ni ... antara yang tersenarai untuk di odit ... memang aku rasa gementar gak ... sehari sebelum tu ... memang aku berusaha lebih dari biasa untuk memastikan semuanya mengikut piawaian yang ditetapkan tapi memandangkan lib aku ni masih mengguna sistem manual ... so sistem kerja agak istimewa ( ... terpaksa aku anggap gitu ! ) semuanya kena tulis dan failkan ( sebagai bukti )

... alhamdulillah ... sebab semuanya ok jer ! ... x le teruk sangat pun hanya ada beberapa perkara yang perlu dikemaskini ... kekadang tu banyak perkara kena fikir dan terus buat mengikut apa yang kita rasa perlu demi memudahkan kerja ... tu yang kerap berlaku antara lib pun boleh ada yang x seragam ... pelik kann !

... lagi pun aku ambik sikap telus ... kalau perkara tu memang aku buat ... aku cakap ada ... kalau memang aku x buat ... aku cakap je x de ... aku catat ... dan aku akan buat lepas odit ... sebab selama ni pun ... apa yang aku wujudkan pun ... kebanyakkan info ... aku dapat dari tinjauan atau bertanyakan dari staf lib lain ...

... sebenarnya ... x ada apa pun yang perlu dirisaukan sangat pasal odit ni ... kalau kita dah buat semua kerja tu sebagai rutin harian dan amanah yang memang wajib digalas ... lain lah kalau kita buat sebaliknya ... memang kacau jiwa raga hingga terpaksa mohon bantuan luar ... jujur lah dengan diri ... !

* ... hidup sebagai mana yang kita inginkan !

1 comment:

Sifu Mirza said...

salam kesturi...

betul..tak ada yang perlu dirisaukan jika semua yang kita lakukan menurut susunatur kerja tersebut...

dan paling pasti..kita lakukan hanya kerana Allah..

:-)