Tuesday, August 4, 2009

kita mesti memilih ...

... sekarang ni banyak perkara yang memaksa kita untuk memilih ... bukan setakat memilih siapa pasangan hidup kita ... tetapi lebih dari itu ...

* kita mesti memilih apa yang ingin dimakan ... selain daripada kesahihan akan halalnya ... kena gak dipastikan kebersihannya ... kadar kolesterolnya ... dan akhir sekali mungkin kos yang perlu dibayar setimpal atau tidak dengan apa yang telah kita nikmati !

* kita mesti memilih lokasi shopping yang selamat ... kalau perlu kena peka dengan isu semasa ... pastikan tempat shopping bukan medan demonstrasi atau perhimpunan haram !

* kita mesti memilih untuk berjaya atau sebaliknya ... ada orang sanggup buat apa saja untuk berjaya ... x kira apa cara sekalipun asalkan apa yang dihajat dapat dicapai ... tapi akan adakah kepuasan dalam diri ... hanya mereka saja yang tahu kan ... ! bagi aku berjaya yang ada nilai bila kita berusaha ... berusaha dan terus berusaha !

... sebenarnya terlalu banyak yang kita mesti memilih ... samada pilihan itu betul atau tidak ... tepat atau sebaliknya ... kena le fikir sendiri .... kena lah ikhlas dengan apa yang telah pilih !

... komen yati ' jika nak generasi pewaris aman dan damai ... negara kekal dalam kemerdekaan yang berdaulat ... maka berbuat lah sesuatu dari sekarang '

*... memilih ... dipilih ... dan terpilih

1 comment:

Sifu Mirza said...

salam kesturi...

ya pilihan terlalu banyak buat kita...

buatlah pilihan yang terbaik dari yang terbaik...

:-)