Wednesday, August 19, 2009

yang orang x tahu ...

" ... miracle ! itulah yang sering aku harap setiap kali ada masalah ... walaupun aku tahu macam x logik je ... tapi ketentuanNya tiada siapa mendugakan ! ... dan harapan akan adanya " keajaiban " itu semakin meluap-luap sejak akhir2 ini ... bukannya aku nak lari dari masalah ... mungkin jugak aku dah penat atau dah malas nak memikir dan mencari jalan penyelesaian ... kata didi ( anak saudara ) " ... acik dah putus asa " ... jawab aku " .. no komen "

... sering gak aku terfikir ... apakah korang pun pernah atau sedang lalui apa yang sedang aku lalui sekarang ... dan apa tindakan yang korang ambik ek ! ... jauh nun kat sudut hati ini ... terbuku satu perasan yang sukar nak aku gambarkan ... membiarkan kelangsungan sebuah kesilapan ... tanpa berbuat apa-apa !

... aku belum berani atau aku x pandai meluah apa yang bersarang kat hati ... mungkin ini dugaan dariNya ... menguji sejauh mana kesabaran hambaNya ... atau inilah kelemahan aku ! ... atau ini khilaf diri aku sendiri membiarkan kelaziman berakar umbi ...

... bersangka baik dan reda serta terima apa keadaan seadanya ... dan berdoa agar Allah titipkan cahaya insaf dan sedar dihati2 yang gersang ... biarlah segalanya lahir dari diri sendiri ... biarlah yang orang x tahu kekal disitu ... hingga sampai janji Allah untuk mengubahnya !

* ... hanya Allah yang tahu !

No comments: