Thursday, January 7, 2010

Doa

... ini sebenarnya kisah minggu lepas ... sehari selepas sambutan tahun baru 2010 ... seorang teman zaman sekolah dulu ada call ... sembang2 biasa pasal sasaran atau azam baru ... memandangkan aku hanya menyambung azam yang x tercapai tahun 2009 atau tahun2 sebelumnya ... aku x lah teruja sangat nak berbahas pasal hal ni ... lagipun masa tu gusi aku tengah bengkak dan teramatlah sakitnya !

... mungkin jugak sebab aku lebih banyak diam jer ... so dia bagi satu lagi cadangan untuk aku jadikan azam 2010 ni ... kena lupuskan status single ... ek ! ke situ pulak dah ... hampir 30 minit gak aku dengar ceramah melalui gagang talipon ( ... nasib baik dia yang call aku ... klu x haru gak nk bayar bil )

... cuma yang aku nak kongsi kat sini ... bila dia sentuh pasal doa anak-anak soleh / solehah yang bakal menjadi bekalan bila nyawa tiada dijasad ... selain dari amalan dan amal jariah sepanjang hidup kita ... dia kata aku dalam golongan yang kerugian sebab masih sendiri ... emm ! sebenarnya aku teringin nak mencelah tapi kesakitan ini menghalang ... so aku cakap kat dia " ... nanti lah aku cakap kat blog yerk ! " ... hehehe

... aku setuju sangat atas hujah panjang lebar dia tu ... cuma aku nak ingatkan kat dia ... soal jodoh , rezeki , ajal dan lain2 tu ... semua Allah yang tentukan ... sebagai hambaNya kita hanya usaha dan doa ... dan kepada sesiapa saja yang ada anak tu ... selain didikan yang baik ... pastikan jugak kita sebagai pemikul amanah ni ... carilah rezeki dengan cara yang diredhai ... sumber yang diredhai ... jalan yang diredhai ... sebab apa yang dinikmati akan jadi darah daging .... takut kecewa bila doa yang kita harapkan tidak kesampaian saat kita amat memerlukan !

* ... terima kasih ek ! ... sebab selalu mengingatkan bila aku sering terlupa ...

No comments: