Wednesday, January 20, 2010

rindu

... pagi tadi sebelum ke ofis aku singgah kat tanah perkuburan tempat arwah emak disemadikan ... dalam sunyi pagi ... aku beranikan diri untuk ziarah kubur emak .... sedekahkan Al Fatihah dan Yassin ... walaupun hanya diluar pagar ( kubur arwah dekat sangat dengan pagar ) ... masa meninggalkan tanah perkuburan tadi ... aku rasa lega sangat sebab macam terlepas dari rasa rindu pada emak .

... dah seminggu aku pendamkan perasaan ini ... x banyak gambar emak yang aku simpan sebab semasa hayatnya emak memang x suka bergambar ... klu ada pun hanya gambar candid jer ! ... dulu bila rasa rindu pada emak ... aku akan pakai baju kurung kedah emak tapi semua tu dah x de lagi ... dah lusuh dan aku x tau kat mana semua baju tu ...

... semalam aku menangis semasa memandu balik dari ofis ketika melalui tanah perkuburan tu ... ntah lah tiba2 jer hati jadi sayu ... sampai ke malam aku masih dalam emosi !

... Al - Fatihah untuk arwah emak

2 comments:

anggerik said...

salam kak...
kak dunia ne akan gelap bila kehilangan seorang ibu tambah lagi bila ianya dijemput menemuhi illahi....banyakkan sedekah al fatihah pada nya...kalau saya tak lihat wajah ibu sehari saya tidak tentu arah jadinya...

kesturi said...

salam anggerik ..

... hingga saat ini ... masih terasa kehilangan... huhuhu