Friday, December 24, 2010

kata diucap ... perasaan dijaga !



" Lidah orang yang berakal di belakang hatinya ,
Hati orang yang bodoh di belakang lidahnya "
- Saidina Omar -

salam jumaat ...


... tetiba jer hari ni , aku ingin menulis tentang sesuatu yang terlalu biasa dalam kehidupan seharian tapi acapkali jugak kita abaikan atau x ambik kisah pun ! ... lepas meeting semalam ( first meeting sejak aku berhijrah kat daerah ni ) ... macam2 aku fikirkan " ... sampai ke info yang perlu aku jelaskan mengikut arahan HQ pada kekawan ... aku takut cara penyampaian aku x cukup bagus ... atau kurang jelas ... ! aku harap semuanya jelas ... klu x jelas ... kami kat perkhidmatan daerah berlapang minda membantu ... hehehe


... bila dah berkumpul ramai2 memang meriah suasana ... teringat lak masa bertugas kat daerah sebelah sinun ... walaupun stafnya x lah ramai tapi kemeriah & mesra tetap ada ( ... rindu kat u all ... huhuhu ) ... dah 10 bulan kat sini ... alhamdulillah aku dah semakin selesa dan ngam dengan situasi kat sini ... moga semua rasa yang ada ini berpanjangan hendaklah ... amin .

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Saat paling bahagia adalah saat sikap menjadikan kita semakin lembut
saat ilmu kita semakin bertambah , saat dosa kita semakin
berkurangan dan saat kita membahagiakan orang lain
dengan percakapan yang mulia dan saat kita
sedia memberi dan diberi,
terima dan menerima
~ ~ ~ ~

No comments: