Friday, December 17, 2010

... tanpa nasi ??


... dah seminggu aku berusaha untuk keluar dari kepompong kebiasaan ... mula tu memang terasa janggal dan perit jugak mengawal keinginan ... yelah dah bertahun2 makan nasi tetiba nak stop pulak ... tapi sekarang dah ok ... !
... nape aku x nak makan nasi ??? ... bukan nk diet tau ... tapi lebih kepada keperluan untuk menjaga kesihatan ... dan bukan le bermaksud aku x makan nasi langsung ... cuma keinginan makan nasi semakin kurang ... !
... x tau lah ... sejak bapak sakit dah hampir 2 bulan ... aku mula terfikir sesuatu yang dulunya sering aku abaikan ... makan apa saje yang aku teringin nak makan ... dah tu tugas2 kat lib ni x le penat sangat hingga memerah keringat ( ... kecuali bila aircond meragam ! ) ... bersenam memang jauh sekali ...
... semoga kebiasaan yang baru ini akan berterusan !
* ... sebenarnya kita masih boleh berubah dari kebiasaan jika ada keinginan ....

No comments: