Wednesday, December 8, 2010

pentas sandiwara ...


... hidup kita adalah lakonan dipentas kehidupan ... so kita semua ni adalah pelakon ... acapkali aku dengar dialog ni ... aku pandang sekeliling ... agh ! apa mereka yang ada kat sekeliling ni pun berlakon ? ... hisk ! x kan lah ...
... bagi aku ada gak kebenaran ungkapan ni ... kita adalah pelakon yang melakonkan watak2 mengikut rentak sendiri atau terpaksa melakonkan watak atas arahan atau desakan atau kepentingan ... semua watak yang dibawa ada implikasinya ... disukai atau dibenci ... susah kan melakonkan watak dalam realiti kehidupan ...
... tapi perlukah kita berlakon ? ... tepuk dada tanyalah iman ... ada pendapat " kita perlu berlakon sebagai jalan selamat " atau " kita terpaksa berlakon demi bla .. bla ... bla " atau " dipaksa berlakon atas sebab2 tertentu " ... inilah sebenarnya kehidupan ! ... pilihan ditangan anda .
... aku ? komen aku pasal ni ... ?
... x nak komen apa-apa
... hidup sebagaimana yang kita inginkan
... kita berhak memilih apa yang kita mahukan
* ermm ... fikir ... fikir ... fikir

No comments: