Friday, August 15, 2008

biarlah ...

... erm ! dah seminggu ni ' mood ' aku pada tahap sifar dan negatif ... semuanya gara-gara kesihatan yg merudum ... mengakibatkan emosi jadi kurang stabil ... aku berusaha gak utk mengatasinya sebaik mungkin ... tapi x berjaya sepenuhnya ! ... aku jadi malas nak bercakap dan lebih fokus pada kerja ... aku x pasti le samada ' mereka ' ada kat sekeliling perasan atau tak ... klu x perasan bagus ... tapi klu mereka perasan ... tentu timbul prasangka ... ah ! terpulang apa tanggapan mereka ... aku dah malas nak fikir ! ...
... semalam aku ditanya berkaitan beberapa perkara ttang situasi kat pej ... jawaban aku tu menyebabkan malam tadi aku sukar melelapkan mata ... aku terperangkap oleh rasa bersalah ... aku sedih kerana x b'upaya berkata benar dan s'jujurnya ... kepincangan yang berlaku setiap hari dan ianya dalam pengetahuan aku sendiri ... tapi aku seolah-olah membiarkan ia berterusan sedang aku mampu mencegahnya ...
... memang sukar membuat keputusan jika melibatkan ' mereka ' yg dekat dengan kita ... aku hanya b'doa ... agar Allah titipkan rasa keinsafan dihati mereka ... semoga rezeki yg diperolehi lebih d'berkati ... biarlah kesedaran timbul dihati mereka ... Amin !

No comments: