Monday, August 18, 2008

masih tiada kepastian ....

... hari ni cuaca mendung dan hujan yang turun sesekali bagaikan memberi ruang kepada aku dalam menjalani ibadah sunat dalam bulan Syaaban ni ... terasa aku lebih selesa dan terlupa pada kelaparan ...
... hari aku agak lewat smpai kat pejabat ... entahlah ... semasa memandu pagi tadi ... dalam hujan yang sekejap lebat dan renyai tu ... rasa lebih relaks dan santai pulak ... apalagi sambil layan siaran klasik nasional ... sejak akhir2 ni ... tu yang aku harapkan untuk mengelakkan tekanan ...
... hari ni gak aku terima jawaban dari permohonan yang kali kedua yang hantar minggu lepas ... ketika membukanya aku seperti selalu tidak meletakkan apa2 harapan ... kerana aku tau pasti apa yang akan tertulis kat surat ni ... jawaban yang sama macam 4 tahun lepas ... " masih dalam pertimbangan " .... saat ini aku x tau nak gambarkan perasaan ... semuanya bagai berpadu menjadi satu ... kecewa ... hampa ... dan agh ! yang pasti aku terpaksa menunggu lagi ... entah bila ... aku pun x pasti ... mungkin setahun ... mungkin 2 thn ... mungkin 3 thn atau ... ah ! malas nak fikir ....
... mula hari ... saat ... detik ini ... aku kena biasa diri dengan situasi lama ... dan kena belajar menerima hakiki apa yng seharusnya dijalani ...
... meskipun masih tiada jawaban pasti ... namun jauh disudut hati masih tetap mengharap titik noktah terakhir ... entah bila lagi ! ......

No comments: