Saturday, August 23, 2008

... kecoh ...
- itu gambaran aku sepanjang minggu ni ... semua gara2 berita yg tersebar dan disebar ' orang dari HQ akan trn padang ' ... Aghh ! x faham betui lah ... setiap kali desas desus ni melanda ... maka akan semua bagaikan diserang semangat histeria ... dan terserlah sikap hipokrit yang selamanya ni tersimpan rapi ....
- dulu pun aku bagai terheret sama dengan sindrom ni ... bukan le sebab kerelaan tapi situasi dan momokan yang sering diperkatakan ... seolah-olah aku perlu jadi orang lain pada waktu itu ... pelik dan lucu kan ! ... itu dulu ... tapi rasanya simptom2 ni dah mula menular pulak kat generasi baru ... so kiranya macam penyakit bawaan genetik kut .... lebih takut pada manusia dari yang di atas sana ...
- malam tadi aku terima mesej ingatan dari seorang teman ... " esok ada lawatan ... siap sedia " ... aku x nak komen ape2 ... sekadar terima kasih atas ingatan tu ... so ari ni aku dan kekawan kat office ni menunggu dengan apa seadanya ... macam biasa jer ... semuanya macam biasa ... ! sesungguhnya begini le keadaan kat sini saban hari ... sebab dah lebih 20 tahun berkhidmat ... aku masih lagi berpegang pada " tegak berpaksi ... niat bersaksi " ...
- kalau le nanti ada komen dari pihak HQ ... aku anggap ia sebagai penambahbaikan atas apa yg ada ... hanya saat ni masih banyak isu yang lebih penting akan aku suarakan ... itupun kalau le mereka singgah ....
- buat kekawan yang masih hangat dan teruja dengan limpah kurniaNya baru2 ni ... kerja lah dengan sungguh .... dengan nawaitu yang berlandas iman ...

No comments: