Friday, August 8, 2008

debaran

... tadi dapat call dari member kat lib daerah ... memaklumkan ada berita terkini berkaitan reshuffle dikalangan staff ... mungkin melibatkan HQ , daerah , cawangan dan PD ... walaupun ura-ura berkaitan isu ni dah lama kedengaran ... dan dah ada pertukaran yang melibatkan pegawai2 tapi hari ni ... keputusan penuh akan diketahui ...
... aku x pasti samada nama aku termasuk dalam senarai atau tidak ... segalanya masih samar ! aku juga dimaklumkan pertukaran kali ini akan melibat PD gak sebab semua petugas desa dah di ' upgrade ' kan ... so kemungkinan mereka bertugas kat lib daerah atau cawangan memang x boleh dipertikaikan lagi ...
... terdengar gak desas desus kat HQ ... adanya staff dari sana yng mohon untuk berkhidmat kat daerah dan caw'gan ... juga kedengaran staff desa / pekan yang abis krsus hari ni ... keberatan untuk berpindah tugas ke tempat lain ... pada aku seharusnya mereka x leh le nak ' demand ' pasal ke mana nak di tukarkan ... setelah sekian lama menunggu untuk diserapkan ke jawatan tetap ... tapi biasa le ... nama pun manusia ... untuk terima perubahan memang susah !
... aku berharap sangat jika nama termasuk dalam senarai reshuffle ... biar le lokasinya lebih dengan tempat kelahiran ... rasanya 14 tahun bertugas diluar daerah ... aku dah penat ... seawal pagi bergegas ke pejabat ... jam 7.00 pm baru le sampai kat rumah ... 2 jam perjalanan pergi dan balik ... adakalanya membuat aku hilang fokus ... apalagi dengan kenaikan harga minyak ... !
terasa amat memeritkan ... !
... ada gak suara2 nakal yang bertanya " sanggup ke jika dapat transfer kat PD ? .... jawaban aku mudah jer ... " kat mane pun same ... kerja , kerja , kerja ... yang paling penting dekat ngan umah ! " ...

apa pun kena tunggguuuuuu ..........!

No comments: