Tuesday, August 5, 2008

semalam yang meletihkan ...

4 ogos ( ... semalam )

... aku bercuti sebab hantar ' bapak ' ke hospital Daerah Teluk Intan ... seawal pagi aku dan adik dah keluar rumah ... sebab nak berurusan dengan hospital ni memang rumit dan adakalanya amat memerlukan kesabaran yang tinggi ... yelah ! nak uruskan orang2 yang kebanyakannya sakit ... lagipun aku malas nak menunggu lama ...

... masa dalam kereta lagi aku dan adik dah rancang cara terbaik untuk elakan kelewatan ... sebab 2.00 pm ada satu lagi janji temu kat hosp. daerah sabak pulak ... memandu awal pagi dengan suasana berkabus dan lalulintas lancar ... membuat aku alpa pada had kelajuan ... " laju ni " ... tegur bapak ... aku jeling kat papan meter ... erm ! tak perasan pulak ... 100 km ! ... biar betul ... tetiba aku terfikir " patut le ada orang yang suka pandu laju .... memang seronok ! "

... 8.15 - tiba kat hospital ... terus gi kat bahagian radiologi ( utk x-ray ) ... alhamdulillah orang x ramai lagi ... dapat giliran ke 3 ... kira ok le tu ... pastu kat tempat menunggu ada tv pulak ... so x le boring sangat ... lepas x-ray ... gi pulak kat klinik 1 ( bah. rawatan pesakit luar ..) ... x sempat panas kerusi yang duduk lagi ... bapak dah keluar ... " 25 ogos ni .. kena datang lagi ...." biasa le untuk rawatan susulan ...

... aku gi kat farmasi untuk ambil ubat ... adik dan bapak gi kantin untuk makan ... kesian gak kat bapak sebab sejak 10.00 mlm tadi tak makan apa2 kecuali minum jer ... sebagai persediaan untuk x-ray ... sebenar aku dan adik pun x sempat sarapan pagi tadi ...

... kat farmasi aku dapat no 2086 ... masa dok menunggu giliran tu sempat gak aku sembang dengan " makcik " kat sebelah ... dia ambik ubat untuk sakit darah tinggi ... pesannya kat aku
" jaga kesihatan kena dari muda ... klu dah tua ni susah sikit sebab daya tahan dah kurang " ...
tapi aku lupa nak tanya dia tinggal kat mane ... sebab dia jemput gak " kalau nak makan durian kampung ... datang le rumah " ... hehehe

... abis urusan kat hospital ... dalam perjalanan balik ... singgah makan rojak dan mee rebus kat
' azizi mastan ghani ' lokasinya lepas trafik .. menghala ke Hutan Melintang ... memenuhi hajat adik ... yang beria sangat nak makan kat situ ...

... hampir 12.00 baru sampai rumah ... mandi dan relaks sekejap ... pastu 2.00 gi pulak ke hosp. Daerah Sabak untuk janji temu ... warga emas !

... 4.30 aku ke pusat servis proton ... bersyukur sangat sebab x perlu tunggu lama ... pastu gi temankan adik shooping baju raya ... eleH ! bulan syaaban baru bermula dah sibuk untuk persiapan raya ...

... ari ni memang meletihkan betui ! ...

No comments: