Monday, June 23, 2008

... erm layan jelah !

.. semalam masa gi ziarah rumah Bibik ... (mak saudara ...) , aku ditanya soalan yang sama untuk entah yang ke berapa kali .... aku pun dah x ingat ... " bila lagi nak cari kawan ... sampai bila nak hidup bersendirian " .... sebenarnya aku dah lali dengan skema soalan yang sama setiap kali menjejaki kaki ke rumah saudara mara ... dan jawaban yang aku beri pun tetap dalam nada dan skema yang sama gak " ... belum ada jodoh " ....

.. sebenarnya aku amat memahami gelojak rasa dihati mereka ... tapi aku juga bukan berdalih atau berbohong dengan jawaban skema aku tu ... memang betul pun ... dari dulu hingga kini aku masih macam ni ... dan sesungguhnya aku bahagia menjalani rutin harian begini ... x pernah pulak aku rasa bosan ...

.. tuduhan yang dilontarkan kononnya aku ' terlalu memilih ' adakalanya amat menyedihkan ... tapi aku ambil sikap ' tak ambil kisah pun ... ' sebab ramai gak kekawan yang hidup berkeluarga nampak bahagia pada zahirnya ... hakikatnya bergelut dengan kemelut rumahtangga ... aku x bersedia lagi untuk menggadaikan kebahagiaan hanya untuk mengkaburi pandangan orang terhadap aku ...

.. bukan bermakna aku menolak sunnah atau selamanya hidup sendirian ... aku amat yakin dengan ketentuanNya ... jangan lah dipersoalkan lagi isu ni ... aku memang x de jawaban pasti kerana segala ada padaNya ...

.. sebelum balik semalam sempat gak dia berbisik ' ... bibik nak kenalkan dengan seseorang ' ... aku hanya tersenyum ... erm layan jelah ... !

No comments: