Friday, June 13, 2008

kalut

salam ,

... hampir seminggu aku tinggalkan kebiasaan menulis kat blog ... sebenar banyak perkara yang nak di tulis tapi selepas interwiew tempohari ... aku diserang demam dan selsema yang agak kronik gak ... semua ni berpunca dari kecuaian diri sendiri ... hari gi interwiew tu aku tidur agak lewat ... puas nak pejamkan mata tapi leh ... risau dan fikiran agak celaru sikit ... entah pukul baru terlelap aku x sedar .... sampaikan bunyi jam loceng pun aku x dengar ... alamak ! 6.00 pagi baru aku tersedar ... punya le kalutnya pagi tu ... aku hanya sempat minum air suam dan capai sekeping roti jer ...
... 8.50 aku sampai kat HQ ... rehat jap dalam kereta ... alhamdulillah selamat sampai ... yelah ! selalu tu kalau turun ke HQ mesti berdua ... terasa janggal lak bila kena pergi sorang ... terima kasih pada kekawan yg kirim sms pagi tu ... sampai tingkat 2 aku jumpa ' mak uji ' ... ada gak kawan sembang ... untuk panggilan kedua ni hanya 12 orang jer ... x de exam pun ... lega !!!
... 10.30 baru ' temu duga ' bermula ... aku kena giliran ke 10 ... aduss ! lamanya .. penantian satu penyiksaaan ... ramai staff senior dari HQ yang tersenarai ... kebanyakan yang telah mencurah bakti lebih dari 15 tahun ...
... 12.00 aku dipanggil masuk ... ku mulakan langkah kanan dengan kalimah lazim bila memulakan sesuatu " Bismillahirrahmanirrahim " nak tau apa yang ditanya oleh panel ... agh ! biarlah rahsia ...
... 12.30 aku memulakan perjalanan balik ... dengan cuaca panas dan kesibukan jalanraya baru le aku terasa lapar ... call honey nak ajak makan sama tapi apakan daya dia dah lunch ... kepala dah mula rasa sakit ...
... 3.30 sampai kat rumah ... mandi ... makan ... solat ... dan tidur !
... jumaat aku cuti ... demam dan selesema ... redha je

No comments: