Thursday, January 22, 2009

x tau nak kata apa dah !

... semalam aku terkejuz lagi ... x sangka betui ! walaupun jalan ceritanya mungkin berbeza tapi maksudnya tetap sama ... tidak jujur dengan diri sendiri pastu nak tutup khilaf diri sendiri ... so al kisahnya ... aku tertipu lagi !

... x tau nak kata apa dah ! ... sebelum ni pun aku x ar 100% percaya kat si polan ni ... tapi aku pun seperti orang lain gak ... selalu berfikir " ... x kan lah orang berimej agak islamik sanggup campak etika dan merobek intigreti yang diamanahkan ? ... x tau le atas sebab apa ? ... kalau le niat buat gitu hanya untuk dapat perhatian dan pujian ... hentikan lah ! ... x de maknanya ! ... lambat laun orang akan tahu jugak ... rasanya kalau itu berlaku ... lagi mengaibkan !

... hati2 ! sebab la ni natijah dari setiap apa yang kita lakukan ... lekas sangat impaknya ! x kena kat kita ... mungkin kena kat anak ... atau keluarga

... cuba kita fikir pulak punca rezeki ... ada diantara kita ni ... dikurnia rezeki melimpah ruah tapi masih x cukup ... masih x bahagia ... masih sanggup terima rasuah ... dan segalanya masih ... seolah-olah tiada ending nya ... dan ada juga diantara kita ni ... rezeki yang di terima setimpal dengan usahanya ... tapi tetap cukup ... tetap bahagia !

... x de niat pun nak kritik ... atau kutuk tapi lebih kepada ingatan untuk diri sendiri ... ! adakalanya aku berharap aku tak tahu daripada aku tahu ... sebab bila dah tahu ... rasa sakit sangat kat hati ... bila hati dah sakit ... akan timbul pulak prasangka ... !

... " kenapa x cuba betulkan ... kalau dah tahu salah ?" ...

* ... aku masih mencari jawapan ... takut kah aku ?

2 comments:

Sifu Mirza said...

salam kesturi...

orang2 macam ni memang ada, wujud di sekeliling kita hingga ke akhir nanti...

dan bila kita berhadapan dengabn mereka ini... hanya 2 perkara sahaja yang boleh kita ambil iktibar..

1. simpati dengan mereka kerana mereka 'cakap @ buat @ penampilan tidak serupa bikin'

2. kita belajar dari apa yang berlaku serta memohon agar Allah sentiasa memelihara kita dari berperangai sedemikian.

oleh kerana 'dunia mereka' bergeser dengan 'dunia kita', maka sudah tentu 'geseran' itu membuatkan kita sedikit pening dsbnya...

itu adat...

:-)

kesturi said...

salam sifu ...

.. adakalanya perbezaan " dua dunia " ni buat kita rasa terasing !

:-)