Friday, January 30, 2009

kalut lagi mengarut !

... pagi tadi sebelum ke ofis .. aku singgah sat kat lib daerah ... ambik kertas A4 satu rim ... pastu sampaikan amanah orang untk staf kat situ ... so sempat le sembang ilmu dan copy maklumat ttang lib sebagai persediaan untuk PTK ...

... lama gak aku x ke sana ... al maklum lah ! kalau x de urusan memang x singgah pun ... ada beberapa perkara yang aku rasa ' luar biasa ' sikit mengenai arahan terbaru yang diterima oleh sorang staf ni ... memanglah kalau arahan pasal kerja kena ikut ... tapi apa cerita pulak kalau arahan tu macam nak mengenakan orang jer ... apalagi dibuat secara lisan ... tanpa surat lantikan memangku ... seingat aku le ... sepanjang aku berkhidmat ni belum ada lagi staf perempuan yang ditugas untuk kerja ni ... walaupun status jawatan sama ... kalau sahih berita ni ... memang gempaq le ... apa x nya ! ... staf wanita pertama dalam perkhidmatan bergerak ... ! mungkin satu-satunya kat Darul Ehsan ni ...

... satu lagi pasal pertukaran tempat bertugas ... aku keliru betui ! ... siapa sebenarnya yang berkuasa untuk menentukan pertukaran ni ... apakah bila kita rasa dah boring .... atau dah x sehaluan ... atau dah x sekutu ... maka kena bertukarlah kita ... ! dan yang x ' syok'nya ... ada tawaran pulak untuk bertukar ... kalau berminat buat surat permohonan ! ( ... kenapa ek ! tawaran ni x diajukan kat aku ? ... musykil sungguh ! )

... semalam semasa memandu balik dari ofis ... terima call seseorang yang cukup aku " kenal " ... menawarkan diri untuk dipilih ... aduss ! ada gak orang macam gini ... dunia nak berakhir kut !
nak cerita pun ... x tau mana nak mula ... aku pun x nk komen ape2 sebab " esok masih di Qalam Allah " ... hanya mampu berdoa semoga dijauhkan dari khilaf yang nyata dan tersembunyi ...

* ... sendiri adakalanya lebih bererti dan berkualiti ... eh ! betui ke ni ... ???

2 comments:

Sifu Mirza said...

dunia ini penuh dengan corakkan warna hasil dari tangan-tangan manusia...

ada yang mencorakkan hanya kerana Allah...

tidak kurang yang mencorakkan hanya kerana perut sendiri...

Allah Maha Mengetahui...

teruskan ibadah...
perbetulkan niat...
seiringkan lafaz & perbuatan..

insya Allah... tiada yang mampu menidakkan kebenaran...

:-)

kesturi said...

salam sifu ...

... thanks sifu !

:-)