Tuesday, October 13, 2009

dunia baru ...

didi & adib

taklimat awal sebelum melangkah ke dunia baru !
... hari ahad lepas .. aku dan keluarga menghantar didi untuk lapor diri di Pusat Latihan Polis ( PULAPOL ) di Jln. Semarak , KL ... kami keluar rumah jam 8.30 pagi dan tiba kat jam 10.30 pagi ...
... sejak dapat surat tawaran sebelum hariraya lagi ... dia memang teruja sangat nak pergi ... dan aku pun menggalakan ... semua keluarga menyokong pilihan yang telah dia buat ... selalu gak aku
pesan kat dia ... sekali pilihan dah dibuat jangan sesekali berundur ! ... cuma aku rasa kehilangan
sikit sebab selalu tu dia yang uruskan pasal kereta aku kalau ada apa2 problem ... so nampaknya
lepas ni aku kena lah belajar serba sikit pasal kereta ...
... dan rasanya semua keluarga akan terasa ketiadaannya terutama ija ( ... anak buah aku yang paling kecik tu ...)
... memandangkan ramai yang kata sikap dan sifat dia banyak persamaan dengan aku ... keras hati ... degil ... sukakan cabaran dan penuh rasa ehsan ( ... ye ke ? ... aku macam gitu ) aku yakin
dia boleh sesuaikan diri ...
*... acik doakan yang terbaik ... jgn mudah putus asa ... kekalkan semangat kental kat hati !



No comments: