Thursday, October 8, 2009

riuh ... resah ... raya !










... gambar2 kat atas ni aku rakam masa majlis raya kat lib daerah sebelah sinun ! ... hehehe
atas sebab2 tertentu aku x leh nak tulis apa2 kat bawah gambar2 ni ... sape2 yang kenal atau terakam kat gambar ni ... buat2 x kenal atau x tau jer lah !
... masa mula2 dok rancang majlis ni ... agak riuh le jugak dengan perancangan dan alhamdulillah sebab banyak kekawan yang sokong dan sedia menyumbang apa yang patut bagi memeriahkan majlis ... memandangkan tiada collection dibuat ... atas semangat setia kawan dan raya ... ! lagipun ini lah peluang berkumpul bersama kekawan dan keluarga ... bukan selalu pun ... setahun sekali !
... dalam riuh gembira tu tetiba dapat pulak perkabaran majlis x leh nak diteruskan ... ditunda ke tarikh lain ... atas alasan ntah apa2 ... masa tu jugak riuh gembira dan bertukar jadi kecoh ! aku pun seriau gak ... ermm ! jadik ke ... x jadik ni ! akhirnya rujuk kat pihak atasan ... bila dapat lampu hijau ... baru le aku rasa lega sebabnya aku dah isi borang cuti beb !
... 2 okt ... riuh yang dah reda menimbulkan suasana resah pulak ! ... reaksi masam-masam pahit mula tercetus ... kekadang aku x paham ... apa sebenarnya yang ingin dibuktikan ... dalam syawal mulia ni ... kita masih gagal mendidik hati erti kemaafan dan memaafkan ... kalau kita
ingin rasa dihargai ... kenalah belajar menghargai ... kalau terasa hati ingin dihormati ... kena tahu menghormati ... hidup ini x le sesusah mana untuk dilalui !

... melihat juadah yang dibawa oleh kekawan pada hari tu ... walaupun dalam suasana riuh ... resah ... tapi raya ... tetap raya !
* ... belajarlah menilai dengan mata hati ... bukan mata kaji ( istilah sudin dlm filem ... 40 penyamun dahhh ! )

No comments: