Tuesday, October 20, 2009

si putih








... ini aksi si putih yang aku rakam sepanjang aku bercuti terpaksa jumaat lepas ... si putih ada kucing terbaru yang ambik kat timbunan sampah di depan pusat pengumpulan susu ( pej. haiwan ) bersebelah dengan ladang sawit kat S/Bernam ...

... masa tu aku baru je hantar ija ( anak saudara ) kat Taman Pertama ... aku nampak ada benda melintas ... aku berhentikan kereta dan suruh angah gi tengok ... tapi dia x berani sebab masa tu memang sunyi ... dah 10.00 malam ( ... malam jumaat lak tu ) ... aku berani kan diri keluar dan cari ... tapi x de lak ... bila membongkok tengok kat bawah ... baru aku nampak si putih dok menyorok kat rim ... masa aku angkat pun si putih ni diam jer x berbunyi pun ... !

... sampai kat rumah aku masuk kat kandang kecik sebab takut bergaduh ngan kucing yang lain lak ... masa tu le baru aku perasan ... aku bukan bawak si putih jer tapi dengan 2 ekor pacat sekali ... aku rasa macam nak pengsan ... aku memang takut & geli dengan semua benda spesis macam tu ... !

... dengan si putih ni ... semua orang suka terutama bapak ... mungkin gak sebab bulunya yang halus dan lebat ... pastu pandai lak bawak diri !
... agaknya sape le yang tergamak buang anak kucing ni ... ermm ...kalau manusia tergamak buang bayi ... apalah nak diherankan kalau setakat nak buang anak kucing kan !
* ... suka tengok matanya yang biru .... hehehe

3 comments:

*cik cempaka* said...
This comment has been removed by the author.
*cik cempaka* said...

kt tkut nk ambk gmbar kcing ni...sb prnah ambk gmbar kcing kt dlu x lme 2 dia mati plk..2 yg sedih n fobia 2..tpi x tau ar klu ajal kcing 2 dh tibe plk...huhu

kesturi said...

salam ertihidup ...

ada gak dengar org crita pasal ni ... tapi ntah lah ... mungkin dah sampai ajal kut ..

:-)