Wednesday, September 3, 2008

Ahlan ya Ramadhan

... erm rasanya belum terlewat untuk ucapkan selamat menyambut Ramadhan al Mubarak kepada semua kekawan atau sesiapa jer yang terjumpa blog ni ... diharap sesangat dapat menjalani ibadah puasa dengan sabar dan beroleh keberkatanNya ...
... tahun ni aku x ambil tempahan menjahit ... memang le kurang masuk sikit ... tapi aku takut x terkejar nak buat semua tu ... lagipun aku nak ikut misi Adib tahun lepas ... lagipun baju dah siap banyak kat luar sana ... so tinggal pilih jer !
... rasanya tahun aku ingin lebihkan masa dekat padaNya ... sejak akhir2 ni terlalu aku sering diduga dengan pelbagai musibah ... hati mudah tersentuh dan adakalanya aku seakan hilang kawalan diri ... tapi alhamdulillah segalanya kembali normal ... kata seorang teman " ... kita selalu beranggapan kita berupaya untuk selesai semua masalah ... sehingga kita sering lupa memohon padaNya ... sedangkan kalau kita memohon dan dikabul ... sesungguhnya Allah tidak meminta balasan " ... sungguh aku terharu !
... Ramadhan kali ini ... akan aku hayati dengan pengisian yang lebih bermakna ... biar la ianya seiring dengan gerak langkah ... ramadhan dan kematian itu sungguh hampir ... mungkin ramadhan ini ramadhan terakhir aku ...
- akhir kalam ... selamat berpuasa buat semua umat islam seluruh dunia ...

No comments: