Friday, September 19, 2008

kuih raya


... salam ramadhan ,
hari ni terima bingkisan kuih raya dari Kesuka ... macam tahun lepas gak ... alhamdullilah !
sebenarnya hingga saat ni ... aku masih belum merancang nak buat kuih apa ... ntah la ... perasaan teruja nak sambut raya tu dah semakin menipis dengan meningkatnya usia ... apalagi tahun ni adik akan beraya kat neg. 9 ... pasal kuih raya ni aku x le pusing sangat sebab banyak pilihan kat luar sana tu ...
- yang aku dok tengah fikir hal masak lauk pauk ni ... selalu tu bab masak memasak tu memang dia yg handle ... so tahun ni terpaksa le aku 'bersilat' dengan senduk dan kuali ... rasa macam x yakin aku mampu buat semua tu ... tapi belum cuba .. belum tau kan ....!
* Ya Allah , bukakab bagi ku pintu-pintu syurga dan tutupkan bagi pintu-pintu neraka , berilah kemampuan kepada untuk ayat-ayat suci al-Quran " .... amin ...

No comments: