Thursday, September 4, 2008

berbuka kat mane2 pun sama ...

... sepanjang ramadhan tahun ni ... aku dan kekawan semua dapat balik awal ... jam 5.00 dan tentunya waktu mula kerja pun awal gak ...8.00 pagi ... x kisah la ... janji balik awal kan ! ...
semalam masa balik ... aku berusaha untuk sampai kat rumah sebelum jam 5.40 ... memang la berjaya tapi aku anggap biar le itu yang pertama dan terakhir ... aku takut hilang kewarasan dan perasan timbang rasa lak ... dan yg paling ngeri takut lenyap terus dari bumi ... hehehe !
... usai asar ... aku sempat jugak masak sup sayur ... ingatkan kali ni nak berbuka kat rumah jer .. tapi x tercapai jugak ... " berbuka jer kat sini ... ramai2 kan seronok " omel kakak ... erm ! pastu bapak dan abang pulak awal2 lagi dah melepak kat situ ... terpaksa gak berbuka kat situ ... bukan jauh pun sebelah rumah jer ...
... kekadang tu aku teringin nak berbuka kat rumah sendiri ... sejak emak x de ... bila ramadhan jer berbuka kat rumah sebelah ... dah satu kemestian pulak ... x pergi takut kakak ' jauh hati ' ... lagipun mereka kesian kat aku ... malas nak beremosi lelebih dalam bulan ni ... kat mane pun berbuka sama jer ... kepada sesiapa kat luar sana tu ... yang mungkin senasib dengan aku ... pasrah je ... mungkin ini salah satu hikmah ramadhan ... !

... esok , aku dijemput menghadir majlis suaikenal dengan ahli lembaga pengarah yang baru ... jam 8.45 pagi , tingkat 3 dewan Ratu ... harap ada pembaharuan jugak dalam organisasi ... jangan pulak orang baru tapi cara tindakan sama dengan yg lama ...

apapun esok aku kena keluar rumah seawal 6.30 am ... nampak kena memandu sendirian ... huhuhu ...

No comments: